Er is altijd wat
te vieren!
Er is een oude reclamewet die zegt dat je minimaal vier keer per jaar contact met de doelgroep moet hebben om überhaupt in beeld te zijn. Wie drie keer is beeld komt, kan zich de moeite besparen. Het probleem is echter dat je een goed excuus moet hebben om jouw doelgroep te benaderen. Natuurlijk, je kan ze een fijne kerst wensen, iets vertellen over de vakantiesluiting en wellicht een nieuw product onder de aandacht brengen, maar het aantal excuses voor contact is beperkt… Tot je gaat vieren.
Ga binnen jouw bedrijf eens opzoek naar de oprichtingsdatum, besta je niet toevallig 10, 25, 50, 75, 80 of 100 jaar? Daar kun je een wolk aan content omheen creëren. Maar ook de honderdste medewerker kan gevierd worden, de ISO9002-certificering, het feit dat we meer energie opwekken dan verbruiken, de productie van het 10.000-ste exemplaar, etc. Feestelijk communiceren werkt en heeft in veel gevallen ook een sterk ‘branding’ element in zich zitten: want een firma die 100 jaar bestaat. Die moet toch wel betrouwbaar zijn.
Laat ons gerust meezoeken naar een reden voor een feestje. We hangen ook graag de slingers op!